Vettel szerint lehagyta őket a Mercedes a fejlesztésekkel



Sebastian Vettel úgy érzi, az előző két hétvégén két jelentős fejlesztési csomagot bevető Mercedes egyszerűen lehagyta a Ferrarit. Büntetése előtt még úgy vélte, a versenytempójuk közelebb lesz a címvédőéhez.

“Egy kicsit több volt bennem. Ha hibázol a Q3-as első körödben, nehéz már talpra állni, mert tudod, hogy muszáj jól összeraknod, máskülönben egészen hátulról fogsz rajtolni” – nyilatkozta, utalva arra, hogy a Q3-as első körében szélesre futott a 4-es kanyarban.

Azt viszont elismerte, hogy a pole-ra vélhetően tökéletes teljesítménnyel sem lett volna esélye. „Nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy esélyesek legyünk, fejlődnünk kell.”



Vetteltől megkérdezték, honnan ez a jelentős differencia, hol veszítenek sok időt. „Egy kicsit az első szektorban veszítünk, a nagy részét viszont a harmadikban, ahol a Mercedes rendkívül gyors. A kettes kanyarban, ami nagyon gyors, aztán a hetesben, majd fölfelé az egyenesben, az emelkedőn – egyszerűen nagyobb sebességet tudnak átvinni ott. Az utolsó kanyar nem hiszem, hogy nagyon rosszul menne, de a kilencesben is nagyon gyorsak. Szoros a küzdelem, nem beszélünk nagy különbségről, de éppen elég ahhoz, hogy elöl legyenek” – elemzett.

Vettel szerint nem is kérdés, az ellenfél a fejlesztési versenyben nyert egérutat az utóbbi hetekben. Bár ez pillanatnyilag rosszul érinti őket, a német nem érzi úgy, hogy kezdene kicsúszni a talaj a Ferrari lába alól. „Ők ismerik a számaikat, tudják, mit vártak és mit kaptak. Van pár újításuk, miközben nálunk nagyjából minden ugyanaz, mint legutóbb. De nekünk megvan a magunk ütemterve az új elemek bevetésével. Keményen nyomjuk, amennyire csak tudjuk, és biztosítanunk kell, hogy bármi, amit az autóra szerelünk, az gyorsabbá is tegyen minket” – jelentette ki.

A hírek szerint az ő aerodinamikai fejlesztéseik a jövő heti Brit Nagydíjra várhatók.

„Tudtuk, hogy ez a pálya eddig feküdt nekünk, és most hoztunk is ide újításokat. A Paul Ricard-on vetettük be az új motorunkat, a Q3-ban pedig begyújtottuk a bombánkat az autó hátuljában, és ez elegendő volt” – nyilatkozta Toto Wolff, elhintve, hogy az autó átépítése mellett az erősebb hajtóegységnek is kulcsszerepe lehetett az időmérős sikerükben.

Vettel szerint pár trükköt ők is elleshetnek a többiektől. „Ez egy állandó kihívás. A legutóbbi két időmérőn a Mercedes kisebb előnyben volt, de ez még megfordulhat. Magunkra kell figyelnünk, de mindig van mit tanulni másoktól is a fejlesztések terén. Ez viszont nemcsak a Mercedesre vonatkozik, hanem minden csapatra.”

A fejlesztési versenyben tehát a gázba kell taposnia a Scuderiának, ám addig is hátravan az Osztrák Nagydíj, melynek megint hátrányból kell nekivágniuk. Különösen Vettelnek, aki a három rajthelyes büntetésével csak a 6. kockából indulhat.

Még az ítélet előtt azt nyilatkozta, szerinte a Ferrari vasárnap versenyképesebb lesz, mint az időmérőn. „Ami a vasárnapot illeti, biztos vagyok benne, hogy az autónk relatíve gyorsabb lesz, és szoros csatára számítok. Megint más gumin rajtolunk – meglátjuk, mi lesz belőle” – tekintett előre.