Vettel megkapja az új motort, de Kanadában még hiányozni fog a tervezett lóerőszám


Sebastian Vettel Ferrarijában biztosan ott lesz új egység Montrealban, de megbízhatósági okok miatt még hiányozni fog a tervezett előrelépés.

Ezen a hétvégén gyakorlatilag az összes motorgyártó bevetheti az új erőforrását. A Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda is elkészült módosított csomagjával, így érdekes lesz látni azt, hogy miképpen alakul az erősorrend.





Leginkább a Honda háza táján lehetett azt hallani, hogy 35-40 lóerővel adhat le többet az új motor, de a Renault is egy nagyobb előrelépésre számít. Ezzel együtt természetesen az olaszok, valamint a németek sem dőltek hátra, ahol ugyancsak érezhető lehet az ugrás.

A Ferrariról pedig úgy hírlik, hogy nincs minden rendben a motorfejlesztés területén, és a csapat egyelőre a 2018-as fejlesztési tervei mögött jár. Egyszerűen az aggregát nem olyan erős és megbízható, mint azt eleinte várták.

Ezen a hétvégén Kanadában Vettel megkapja az új erőforrást, melynek égésterében több változtatást is eszközöltek a mérnökök, ami egy tucatnyi lóerős plusz jelenthet. Egy könnyített motorborítás is érkezhet a csomag részeként. Az olaszok eredetileg egy erősebb aggregátot szerettek volna bevetni, de ez egyelőre nem lesz elérhető. Korábban 20-25 lóerőről pletykáltak.

Mattia Binotto technikai vezető egyszerűen nem akar meglepetést a megbízhatóságot illetően, ugyanakkor nem tartják annyira aggasztónak helyzetet Maranellóban. Vettel esetében nagyon óvják a technikát a Ferrarinál, mert neki reális esélyei lehetnek a címre, így nagyon fontos, hogy maga a fő egység a lehető legtovább bírja, valamint elhúzzák az esetleges olyan cseréket, amikért büntetések járnának.

A másik oldalon Räikkönen helyzete sokkal bonyolultabb ennél, hiszen a finnél nem várt gondok akadtak a technikával, ami lelassította a folyamatot, mely nyilván hatással van az új motor használatára is. Ez egyelőre csúszik.

A Ferrari a kasztnin is elvégzett pár módosítást az SF71H-n, ami többek között egy módosított hátsó felfüggesztést is jelent, valamint pár új aerodinamikai elem is fel fog kerülni az autóra, igazodván a kanadai aszfaltcsíkhoz, a lehető legjobban távol tartván magukat a rivális Mercedestől. Erről Enrico Cardile és David Sanchez gondoskodik az aerodinamikai osztályon.

A Mercedesnél Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is megkaphatja az új motort, amivel újra előtérbe kerülhet a „varázsgomb” használata, mely az időmérő edzésen igencsak jó előnyt jelenthet a csapatnak. A Red Bull is várja a Renault fejlesztéseit, ahol Daniel Ricciardo kaphatja meg először ezeket az osztrákoknál, lévén, hogy Monacóban több gondja is akadt a motorral. Nála már tudjuk, hogy az idő előtti csere miatt legalább 10 helyes rajtbüntetésre számíthat a Kanadai Nagydíjon.