Vettel bocsánatot kért Bottastól


Bocsánatot kért Sebastian Vettel az általa kiütött Valtteri Bottastól. Utólag már azt kívánja, bárcsak rosszul rajtolt volna.

A két versenyző már a Francia Nagydíj első kanyarjában lemondhatott győzelmi, sőt dobogós reményeiről, mivel a féktávon Sebastian Vettel belecsúszott a Mercedesbe, kivágva annak hátsó gumiját. A németet 5 másodperccel büntette az FIA, a paddock pedig abban egyetértett, hogy a baleset az ő sara volt, vita inkább csak a büntetés súlyossága körül alakult ki.





Azt maga Vettel sem tagadta, hogy hibázott, annak is tudatában volt, hogy nemcsak saját, hanem Valtteri Bottas versenyét is tönkretette az incidenssel. Ennek jele az is, hogy a történtek után személyesen kért bocsánatot a finntől. „Mindjárt a verseny után felkerestem őt. Én okoztam a balesetet, még ha nem is szándékosan tettem. Nyilván nem, hiszen ez az én kiesésemet is eredményezhette volna” – fogalmazott Vettel.

„Valtteri szempontjából természetesen ez igencsak rossz volt, mivel ártatlanul lett áldozat. Rányomta a bélyegét a versenyére. De a körülményeket figyelembe véve mindketten szerencsésnek vallhatjuk magunkat, hogy egyáltalán tovább tudtunk menni. Egy kicsit másképp alakul, és el is törhetett volna a felfüggesztésünk.”

Vettel úgy érzi, amiatt került bajba, hogy túl jól rajtolt, és ezzel túl közel került a két Mercedeshez. Az előtte haladó Lewis Hamilton autója miatt leszorítóerőt vesztett, mögüle pedig Bottas miatt nem tudott kibújni. „Utólag már azt mondom, jobb lett volna, ha rosszul rajtolok, mert akkor sokkal simább lett volna, és nem lennék most ebben a helyzetben” – kesergett a négyszeres bajnok.

Azt viszont továbbra is tartja, hogy erősen meg volt kötve a keze az adott helyzetben. „Belülről nézve nem éreztem úgy, nem tűnt úgy, hogy túl sok mindent másképp csinálhattam volna. Próbáltam kijönni belőle. Nyilván nem lépek a fékre kétszáz méterrel a kanyar előtt csak azért, mert úgy gondolom, rossz helyzetbe kerülhetek. Azért még ilyenkor is próbálsz versenyben maradni. De őszintén szólva én elsőre nem támadtam. Tudtam, hogy Valtteri ott van, még Maxot is láttam, aki kívülről megelőzött volna, mert beragadtam. Megtörtént, néha így megy ez. Sok mindent nem tehettem, egyszerűen rossz helyen voltam.”

„Elveszítettem az irányítást az autó fölött, nekimentem Valtterinek, így gondolom, az ítélet az volt, hogy balesetet okoztam. Így is volt, hiszen elvesztettem az autóm. De szándékos volt? Semmiképpen.”