Megérkezett a füles Ferrari: visszapillantó a glórián!

Az FIA engedélyével elsőként élve a Ferrari a glóriára szerelte a visszapillantóját, és azt még kiegészítő szárnyakkal is ellátta.

Miközben a szezon előtt még arról folyt a találgatás, mennyire rontja az autókra fölkerült glória a versenyzők kilátását, az év első versenyein kiderült, nem a fejvédő jelent problémát a versenyzők tájékozódása szempontjából. Több résztvevő is megállapította, a hátsó szárnyak kialakítása és szélesebbé válása miatt egyre nehezebb észlelni a visszapillantóban, ha egy ellenfél közelít vagy támadásba lendül. Az első négy hétvégén több versenyző is arra hivatkozott egy-egy koccanás után, hogy észre sem vette, hogy riválisa mellette van, két hete Bakuban Esteban Ocont pedig még külön figyelmeztette is a versenybíróság a Kimi Räikkönennel történt ütközés után: csak mert nem látja, a helyzetet ismerve ettől még nem indulhat ki abból, hogy az első körben nincs is mellette senki.

A probléma olyannyira foglalkoztatta az FIA-t, hogy nemrég engedélyezte a csapatoknak, hogy visszapillantóikat a hagyományos mód mellett a glórián is elhelyezhetik a kedvezőbb láthatóság érdekében.

A barcelonai boxutcából érkező első képek tanúsága szerint a Ferrari az első (vagy egyik első) csapat, amely le is csapott e lehetőségre. Annak ellenére, hogy a szakértők elsőre nem érezték úgy, hogy érdemes lenne a glóriás visszapillantóval próbálkozni.

Az egyelőre csak a garázsban látott vörös autókon márpedig a glóriára került át a visszapillantó, melyet ráadásként a csiga tapogatóira, fülekre vagy éppen csápokra emlékeztető kis szárnyakkal egészítettek ki. Utóbbi arra bizonyíték, hogy a csapat nemcsak a kilátás javítását vette célba, aerodinamikai előnyöket is keresett az új megoldással. Esztétikai szempontok aligha játszottak szerepet...

A visszapillantók terén a maranellóiak már eleve úttörőnek számítottak idén, hiszen tükreik hátán réseket és szárnyelemeket helyeztek el, melyek segítségével tulajdonképpen keresztülvezetik a levegőt a visszapillantón. A kialakítással a kocsitest és a hátsó szárny légáramlatainak hatékonyságát próbálják növelni.


Az új megoldással alighanem új utak is megnyíltak az aerodinamikai fejlesztések előtt, amit az FIA is garantáltan árgus szemmel fog figyelni. Lehet, hogy a végén még megbánják az engedékenységüket?