Kanadai gumiválasztás


A gumik fajtája nem változik, a csapatok választása viszont igen. A Pirelli ismertette, ki milyen gumikkal gazdálkodhat a Kanadai Nagydíjon.

Komoly fejtörést okozott Monacóban a most debütáló hiperlágy gumi. Miközben a Red Bull azon kevesek közé tartozott, akik jól kezelték a Pirelli által eddig gyártott legpuhább keveréket, a Ferrarinak és a Mercedesnek meggyűlt a baja vele. Ők talán nem is annyira örülnek annak, hogy a következő Kanadai Nagydíjra ismét a monacói három keveréket, a hiperlágyat, az ultralágyat és a szuperlágyat szállítja a gyártó.




A Mercedesnek különösen nagy gondot okoztak a puha gumik Monacóban, és most jóval óvatosabb szemléletmóddal is indulnak a tengerentúlra, igaz, a kanadai választást már a múlt hétvégi futam előtt közölni kellett a Pirellivel. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a teljes mezőnyt tekintve a legkevesebbet, mindössze 5 garnitúrát kért a hiperlágyból, míg a szuperlágyból 3-at, az ultralágyból pedig mindenkinél többet, 5-öt igényelt.


A Ferrari és a Red Bull ezzel szemben 8 rózsaszín, 3 lila és 2 piros gumit kap. Bár a pálya karaktere teljesen eltér a monacóitól, Daniel Ricciardo abban bízik, a hercegségben látott gumielőnyüket Kanadában is ki tudják használni riválisaik ellen. Sebastian Vettel eközben némi bizonytalansággal nyilatkozott az abroncsok várható teljesítményéről. A dilemmát az jelenti, hogy miközben a hiperlágy egy körön jóval nagyobb ugrást jelent, mint bármelyik másik típus, bizonyos autókon már a kis terhelést jelentő hercegségben is alig bírtak 12-15 kört.


A hiperlágyakkal egyébként most senki sem merészkedett olyan messzire, mint Monacóban, ahol több csapat is a maximális számot kérte belőle. A középmezőnyből a Williams választása mondható a legszélsőségesebbnek, ők 7 hiperlágyuk mellé 4-5 szuperlágyat rendeltek, miközben Szergej Szirotkinnek egyetlen ultralágy típusa lesz a teljes hétvégére.