Csapatot vált a Ferrari főtervezője!


Meglepő bejelentés a Ferraritól: távozik a főtervezőjük, mégpedig egy másik F1-es csapathoz. Ez azonban most inkább jelent előléptetést!

Május utolsó napjával elhagyja a Ferrari F1-es csapatát az autó főtervezője, Simone Resta – jelentette be hétfő délelőtt a Scuderia. E közlemény két szempontból is meglepetésként érkezett. Egyfelől váratlan lépés a váltás, másfelől a csapatnak nem szokása bejelenteni, de sokszor megerősíteni sem a náluk történt személycseréket.

Most viszont ezt tették. „A Scuderia Ferrari bejelenti, hogy május 31-ével Simone Resta elhagyja a járműprojekt főkoordinátori pozícióját, és egy másfajta szerepkört vesz át egy másik F1-es csapatnál” – közölte a gárda.





A magyarázatot aztán a „másik F1-es csapat” nem sokkal később tett hivatalos bejelentése adta meg: Resta a Ferrari partnerénél, a Saubernél folytatja pályafutását, ahol a nemrég távozó Jörg Zander helyét veszi át technikai igazgatóként. „Örömmel jelentjük be, hogy Simone Restaa lett az Alfa Romeo Sauber új technikai igazgatója” – írta a hinwili csapat.

Zander pár hete hagyta el a Saubert, Frédéric Vasseur csapatfőnök elmondása szerint összeférhetetlenség miatt. Azóta betöltetlen volt a pozíciója. Simone Resta áthelyezése az első olyan lépés, amelynél a Sauber az Alfa Romeóval és a Ferrarival való szoros együttműködése konkrét előnyeit élvezi. Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke már korábban jelezte, hogy az Alfa-kapcsolat a szponzoráción túl technikai kooperációt is maga után fog vonni, az elnöktől pedig nem idegen az utóbbi években, hogy cégen, cégeken belül mozgatja embereit, hiszen korábban a Ferrari F1-es csapatát is a GT-részleg szakembereivel erősítette meg, míg a FIAT-hoz is vitt már embereket a Ferraritól.

Bár annak pontos hátteréről egyelőre nincs információ, Resta szempontjából nem túlzás előléptetésként emlegetni a csapatváltást. A Ferrarinál az autó fejlesztéséért és tervezéséért felelve a technikai igazgató, Mattia Binotto közvetlen beosztottja volt, új csapatánál viszont a Binottóéval egyenrangú pozíciót kapott.

Az olasz mérnök 1998-ban a Minardinál kezdte F1-es pályafutását, a Ferrarihoz 2001-ben csatlakozott. 2006-ban a kutatás-fejlesztési részleg vezetőjének nevezték ki, 2012-től helyettes főtervező, 2014-től főtervező volt, és kulcsszerepet vállalt a Ferrari felemelkedésében, a Marchionne érkezése óta történt átszervezésében.

Olasz források szerint Maranellóban most két eddigi beosztottja, Enrico Cardile és David Sanchez tervezők veszik át a helyét.