Vettelnek nem elég: A büntetés nélkül nyerhettünk volna!


Csak félig elégedett Sebastian Vettel az Osztrák Nagydíj után. Hiába állt újra a tabella élére, a büntetése szerinte egy győzelmükbe került.

 „Nem sikerült jól a rajtom, a hármas kanyarban is kimentem a bukótérbe, és eléggé ki kellett szélesítenem, hogy ne veszítsek még többet a Renault és a Haas ellen.”- Kezdte Vettel

Aztán jött Valtteri Bottas kiesése, majd a virtuális biztonsági autó mellett megejtett kerékcsere, amivel ugyan szintén veszített némi időt, de legalább újra az élmezőny tagja lett. Mégis ő volt az egyetlen, aki nem tudott profitálni Lewis Hamiltonék taktikai bakijából és gumigondjaiból, ezért amikor a brit megejtette kényszerkerékcseréjét, pont elé tért vissza a pályára.





„Meglepett, hogy elém jött vissza. Azt gondoltam, a frissebb gumiján vissza tud majd kapaszkodni, de aztán nehézségei adódtak. Mivel azonban utolérte Kimiéket, én is fel tudtam rá zárkózni, majd oda tudtam tenni magam, amikor kellett. Utána gondja volt a gumikkal, szüksége volt egy extra kiállásra, majd ki is esett” – foglalta össze Hamilton balszerencse-sorozatát.

Hamilton kiesése végül újra Vettel kezébe lökte a bajnoki vezető pozíciót, előnye egy pont. A futam előtt biztosan aláírta volna ezt az eredményt – gondolhatnánk. Tévesen! „Nem. Szerintem unalmas lenne, ha csak úgy elfogadnám” – cáfolt rá Vettel. „Lehet, hogy arrogánsnak hangzik, de sosem tudhatod, hogy mit tartogat a verseny. Az első kör után nyilván teljesen másképpen nézett ki, mint az utolsó kezdetén. Remek autónk volt, remek tempónk. Az első körben eléggé messze voltunk, de visszakapaszkodtunk. Boldog vagyok a dobogóval, de közben érzem, hogy többet is elérhettem volna. Emiatt kicsit felemásak az érzéseim.”

Természetesen az igazságtalannak érzett büntetése miatt. „Arra nem számítottunk, hogy a két Mercedes kiesik, de meggyőződésem, hogy ha előrébbről rajtolhatunk, akkor megnyerhettük volna” – adott hangot hiányérzetének.

De persze volt pozitívum is a futamában, ezt nem is tagadta. „Az autó a verseny alatt egyre jobb lett, és mindent beleadtam, de a harmadik helynél többre nem futotta. Kicsit vakon mentünk, spórolni kellett a gumikkal, mert több mint ötven kört kellett mennem egy gumival. Erre mind figyelnem kellett, és szerintem nagyjából a legjobbat hoztam ki belőle, de szerintem ennél lehetett volna jobb is a mai eredmény a három rajthelyes büntetés nélkül.”