Új padlólemezzel támad a Ferrari


Nem kell sokat vári a válaszra, amit a Ferrari ad a Mercedes Ausztriában debütáló átfogó aerodinamikai fejlesztési csomagjára: a vörösök új padlólemezzel kísérleteznek a hétvégén rendezendő Brit Nagydíjon!

Noha az osztrák futam után ismét a Ferrari került lépéselőnybe, a hétvégén nem ők voltak a legmeggyőzőbbek, a Mercedes ugyanis magabiztosan nyerte az időmérőt, és vezette is a futamot, amíg be nem ütött a krach: Valtteri Bottas műszaki hiba miatt kiesett, Lewis Hamilton pedig pozíciókat veszített a virtuális biztonsági autós fázis alatt. Majd ő is kiesett…



Hiába távoztak azonban a németek nulla ponttal Ausztriából, azt elmondták, fejlesztéseik viselkedése miatt mégis tudnak pozitívan gondolni a hétvégére, átfogó (magával az autóval és nem az erőforrással kapcsolatos) újítási csomagjuk ugyanis a várt előrelépést hozta.


A nagy rivális, azaz a Ferrari már a hétvégén „válaszol” a címvédőnek, Silverstone-ben ugyanis bevetnek egy új padlólemezt. Persze a csapat mérnökei jó ideje dolgoznak már az újításon, ami reményeik szerint javítja majd az SF71H teljesítményét a gyors kanyarokkal teletűzdelt brit pályán, ami papíron a Mercedesnek kedvez majd.


Az új padlólemezt a pénteki szabadedzéseken vetik be először, és ezeken mérik fel, mekkora előrelépést hoz az eddig használthoz képest. Abban az esetben, ha a várt javulást hozza, természetesen a Ferrari ezzel folytatja a versenyhétvégét.


Ami a Mercedes és a Ferrari küzdelmét illeti, az az eredmények és a tabella állását nézve idén még szorosabbá vált. Eddig ugyanis mindkét csapat három futamgyőzelmet aratott, és a pontversenyekben sincs köztük túl nagy különbség. A gyártók között a Ferrari tíz egységgel vezet, az egyéniben pedig egyetlenegy pont Sebastian Vettel előnye Lewis Hamiltonnal szemben.