Vettel: Az utolsó körben Schumacherre gondoltam


Különösen érzelmes győzelmet aratott Sebastian Vettel Kanadában. A Ferrari nagyságairól is megemlékezett, és szívesen megosztotta volna örömét Michael Schumacherrel.

Látszott ez az örömén, az ugrándozásán, és érződött a leintés utáni nyilatkozatain is. „Nem tudom, létezik-e tökéletes verseny, de ez biztosan a közelébe került. Már az időmérő után beszéltem arról, mennyire sokat jelent ezen a pályán megszerezni a pole-t, hiszen a Ferrari legendája, Gilles Villeneuve nevét viseli. Most meg nyernünk is sikerült, negyven évvel az ő győzelme után – ez egyszerűen mesés” – lelkendezett a négyszeres világbajnok.



De nem csak a kanadai versenyzőlegenda jutott eszébe. A Ferrari 2001-ben szerzett utoljára pole pozíciót Montrealban, és 2004-ben nyert legutóbb – mindkettő siker Michael Schumacher nevéhez fűződik. Vettel elárulta, barátja jutott az eszébe az utolsó körben. „Szerintem mindannyian szeretjük ezt a pályát, nagyon sok ember látogat ki, az egész város a feje tetejére áll. Az előző négy évben, és az eltelt hosszú idő alatt nehéz volt a sok Ferrari-szurkolónak. 2004 óta először nyert itt a Ferrari, és ez a győzelem egészen különleges. Már szombaton beszéltem arról, mit jelent a motorsport ennek az országnak, és hogy mennyire lelkesek a szurkolók.”

„Az utolsó körben egy kicsit izgultam, hogy minden egyben maradjon, és Michaelre gondoltam, valamint az utolsó itteni győzelmére. Természetesen nekünk ez a munkánk, de így is hihetetlen érzés, hogy ugyanabban a pozícióban, a Ferrarit vezethetem itt. Nagyon sajnálom, hogy most nem lehet itt, nem érezheti a ferrarisok örömét. Az utolsó körben nem volt egyszerű a pályán tartanom a szemem, de ez mindannyiunk számára, de a szurkolók számára is nagyszerű eredmény.”

Vettel a brit Sky Sportsnak elismerte, kicsit talán szentimentálissá vált, de úgy érzi, jogos, hogy szeretné minél jobban kiélvezni a felemelő hangulatot. „Elképesztő volt látni a sok szurkolót a futam után. Muszáj kiélvezni ezt, mert ez a pillanat nem tart sokáig, máris egy emlék. Nem is tudom, talán csak öregszem. Ez az egész olyan volt, mint egy mozifilm, ami hepienddel ér véget. Nagyszerű hétvége volt. Negyven évvel Gilles Villeneuve itteni első győzelme után, és hosszú idővel azt követően, hogy Michael utoljára nyert itt a Ferrarival. Soha nem is gondoltam arra, hogy én lehetek a következő utána a Ferrarival. Óriási érzés volt a támogatás, és nagyon sajnálom, hogy ezek a pillanatok nem tartanak hosszabb ideig. De ez is teszi annyira különlegessé.”


Emiatt pillanatnyilag az sem igazán foglalkoztatja, hogy újra ő vezeti a bajnokságot. Lewis Hamilton 5. helye miatt egy pont az előnye a ferrarisnak. „Ez most itt másodlagos. Persze, tudjuk, hogy mit csinálunk – legalábbis remélem, hogy így van –, de ez az év annyira hosszú, nagyon sok verseny van még hátra, ezért csak élvezzük a mai győzelmet. Természetesen a pontokat zsebre tesszük, de még sok van hátra. Szerintem minden nagyon nyitott köztünk, a Red Bull és a Mercedes között. Minden a pályákon, a gumikon múlik, és ez szerintem izgalmas a szurkolóknak, hiszen sosem tudhatjuk, mi következik. És számunkra is az, mert mindig van esélyünk. Ez szép kilátás, és fontos, hogy erősek maradjunk, hogy meg tudjuk tartani ezt a pozíciónkat.”


„Még nem értünk célt. De ez a nap inkább a boldogságról szól, hogy nyerni tudtunk ezen a pályán. Ez büszkévé tesz, és a bajnoki elsőség csak mellékhatásnak számít.”