Csapattársak?! Vettel és Hamilton megtalálta egymást…


Sebastian Vettel és Lewis Hamilton is nehezen hiszi, hogy megférnének egy csapatban – de legalább cukkolhatták egymást a téma kapcsán…

Miközben Sebastian Vettel a múlt szezonban 2020-ig elkötelezte magát a Ferrarihoz, Lewis Hamilton hiába hangoztatja már hónapok óta, hogy közel a Mercedesszel kötött új megállapodása, a szignója valahogy csak nem akar rákerülni az új szerződésükre. Ennek okáról már sokan sokfélét találgattak, ám a brit csapatváltása nemigen szokott az esetleges indokok közt szerepelni.





Miután a két négyszeres bajnok a monacói szerdai sajtótájékoztatóra egymás mellé ült be, valaki mégis föltette a fogas kérdést Vettelnek: mit szólna hozzá, ha Hamilton váratlanul a Ferrarinál kötne ki 2019-ben, az ő csapattársaként?

„Nem tudom… Erről még nem kérdezett” – mondta a német, mire Hamilton nevetve közbeszólt: „Vétója van, szóval ez nem fog megtörténni…”

„Nincs” – tagadott határozottan Vettel, majd jobban elgondolkodott. „Nem lenne ellenemre. De ha teljesen őszinte akarok lenni, nagyon elégedett vagyok a Kimivel való kapcsolatommal…”

Hamilton ismét nevetve szólt közbe: „Szerintem a mi kapcsolatunk jobb, nem gondolod?”

„Nem is tudom…” – felelte Vettel diplomatikusan, miközben mosolya és fintora megadta az igazi választ is. „Talán ha közelebb kerülnénk… Nem tudom. Sosem tudhatod, mi történik. Biztosra veszem, hogy Lewisnál a Mercedes élvezi az elsőbbséget, és minden más hatalmas meglepetés lenne. Nem tudom, talán egy napon. Soha ne mondd, hogy soha! De nekem ez nem is fontos, én boldog vagyok ott, ahol most vagyok, a többit pedig meglátjuk” – zárta le a témát a ferraris.

Hamilton viszont ezek után nem kerülhette el a fordított kérdést arról, ő mit szólna, ha Vettel kötne ki mellette. „Én bárki ellen versenyzek. Egy hasonlóan versenyképes autóban küzdünk most egymással, ami mindig izgalmas. De minden versenyzőre igaz, hogy a legjobb ellen akarja megméretni magát. A múlt viszont megmutatta párszor, hogy nem egyszerű, amikor két nagyon erős alfahím kerül egy csapatba. Mondhatjuk, hogy közte és Kimi között jól működik, de érdemes megnézni, hogy mi történik. Kimi nem lehet túl boldog, mert történtek dolgok, amik nem feltétlenül neki kedveztek… Szóval ez mindig nehéz. De én szeretek a legjobbak ellen küzdeni, mert elvisznek a határokig” – válaszolta a brit, utalva a már korábban is megfogalmazott gyanújára, miszerint Räikkönen csak második számú Vettel oldalán.

Újabb tüske a németnek.

Egyébként erős kételyei vannak afelől, hogy Vettel és az ő kapcsolata működőképes lehetne. „Fernando és Jenson ellen is versenyeztem már, akik igazi élversenyzők. Kihozzák belőled a legjobbat és a legrosszabbat is, a határokig kényszerítenek. De a mostani felállással is elégedett vagyok, Valtteri kivételes munkát végez, nagyon hajt engem, és így is megvan a harmónia a csapaton belül. A kölcsönös tisztelet egyes versenyzőkkel jobban működik, mint másokkal. Ez nagyban függ a karakterektől is, mert nem feltétlenül van így, amikor két eltérő habitusú ember kerül egy csapatba.”

„Nem számítok arra, hogy az itt töltött időnk alatt valaha is fogunk egymás mellett versenyezni. Hacsak egy nap nem versenyzünk együtt Le Mans-ban. Az mészárlás lenne, nem igaz?” – mondta Vettel felé fordulva.

És hogy akkor miért is késik az a mercedeses hosszabbítás? Hamilton erre már nem adott olyan egyértelmű választ, mint az elméleti Vettel-kérdésre. „Nincsenek problémás pontok, egyszerűen nem sietünk. Senki mással nem beszélek, nem is vettem számításba senki mást. Egyszerűen hagyok elég időt, nem kapkodok, mert még mindig van érvényes szerződésem. Élvezem a versenyzést. Jó látni, hogy folyamatosan találgattok arról, mi is történik. Ennél többet most nem tudok mondani. Ez egy hosszú folyamat, de minek elsietni? Ha nem lesz meg ezen a héten, a jövő héten vagy utána sem, én nem fogok aggódni emiatt” – hallgatta el a késlekedés konkrét okait.