Vettel örül, hogy megpróbálta az előzést Bottas ellen

Annak már nem annyira, hogy nem jött össze, ezzel pedig végül csak a negyedik lett Bakuban. A Ferrari versenyzője rezignáltan fogadja el, hogy ez most így jött ki neki.

Bottasnak jött kapóra a második biztonsági autós fázis, ugyanis a kerékcsere ellenére Vettel előtt tudott maradni. Az újraindítás után a német megpróbálta az előzést, belülről érkezett az 1-esben, de túlfutott rajta, és csak negyedikként ért be. Mint elmondta, nem bánja, hogy bevetődött és bátor volt.

„Nem bántam meg. Örülök, hogy megpróbáltam, de annak nem örülök, hogy nem működött”- mondta Vettel a Sky Sports felvetésére. „De meg kellett próbálnom.”

„Nem gondolom, hogy túlontúl optimista lettem volna azzal, hogy bevetődtem a belső oldalon. Kicsit csapdába is kerültem, mert nem láttam, hogy is állok az 1-es kanyarhoz képest. Persze, láttam az 1-es kanyart, de a jobb oldalon van a referenciapont; van egy rázókő a talajon, van egy jel a falon. Balról alig van valami, ami referenciaként szolgálhatna – csak egy fal van arról, egy kerítés, de ez végig ugyanolyan az 1-es kanyar előtt.”

„Amint bevetődtem belülről, blokkoltam a kereket – nem késtem el teljesen a manőverrel, mert akkor egyáltalán nem tudtam volna bevenni a kanyart, de sikerült, igaz, éppen hogy. Szerintem azért buktam a helyzetet, mert a blokkoló kerék is lassította a kocsit. Egyébként erős verseny volt, és néha már csak így sikerül”- foglalta össze a Ferrariversenyzője.

“A biztonsági autó nélkül sokkal könnyebb verseny lett volna ez számunkra. Negyvenhét kör pozitívum után jött egy nem túl pozitív kanyar. Ez része a játszmának. Ezzel nem lehet mit kezdeni. Előre tisztában voltunk vele, hogy a biztonsági autó döntő lehet itt. A végén valami rendkívülivel próbálkoztam, de nem sikerült. Kár, hogy a verseny sorsáról egy-két másodperc dönt, de ez van.”

„Addig egy nagyon jó és kontrollált versenyt futottunk. A Mercedes kockáztatott Valtterivel, és működött is. Így megy ez a szerencsejátékkal. Az jó, hogy a kockás gumimmal még célba tudtam érni, de sajnálom, hogy veszítettem egy pozíciót a Force Indával szemben is. Túl sokat viszont nem tehettem. Túl gyors volt az egyenesben.”

Bár Vettel a 4. helyével és Lewis Hamilton győzelmével elvesztette a bajnoki első helyet, összességében mégis optimista a folytatást illetően. „A legfontosabb, hogy kiváló autónk van, amely az időmérőn jól teljesít, így az első sorba kerülhetünk vele, és a versenytempónk is jó. Nem aggódom, mivel az előző évhez képest más helyzetben vagyunk az időmérőn. A mai verseny alakulása valakinek szerencsés volt, másoknak nem. Valtteri sem hinném, hogy boldog, hiszen ez az ő győzelme volt. Így megy ez, de nem aggódom, mert jó az autónk, és biztosítanunk kell, hogy az is maradjon.”