Vettel élvezi a titkolózást…

Sebastian Vettel jól elszórakozott azon, hogy mindenki csak találgat a kormányán fölfedezett rejtélyes fül funkciójáról…

A Ferrari a bahreini időmérő edzésen lepleződött le, amikor Sebastian Vettel pole-ja megszerzése után leparkolta autóját a célegyenesben, és a kivett kormányt úgy helyezte el rajta, hogy annak látszott a hátsó fele. Jobbra fönt a szokásos váltófülön túl egy plusz kar is látható volt a keréken, melyről a szakértők egyből megállapították, nem egyszerű kapcsoló, többállású fül, mely vélhetően valaminek csökkentésére és növelésére használható.

A nagy kérdés viszont az, hogy pontosan mire – válasz pedig egyelőre nincs.

Pedig az egyik tévétársaság csütörtökön Bakuban tett egy próbát, és Sebastian Vettelt is megkérdezte, hátha kiszed belőle valamit. „A váltófülre gondol?” – kérdezett vissza a négyszeres világbajnok értetlenül, majd miután a kérdező pontosított, hogy egy plusz kapcsolóról beszél, csodálkozva jegyezte meg: „Tényleg? Még meg kell néznem. Még én sem láttam ezt. Biztos a csapat csinált valamit, anélkül, hogy szólt volna róla. Én eddig nem tudtam róla” – játszotta el a tudatlant.

A funkció kapcsán többféle elmélet létezik. Szakértők szerint a füllel a differenciálműtől kezdve a motorvezérlésen át több mindent lehetne állítani. A gyanakvást mindenesetre csak növelte, hogy az FIA Baku előtt új technikai direktívát küldött szét a csapatoknak, melyben jelezte, mostantól szigorúbban ellenőrizni fogja a használt motorvezérléseket, mert fennáll annak lehetősége, hogy általuk egyesek aerodinamikai előnyszerzésre használják a kipufogógázokat. Az nem világos, hogy kinek, kiknek a trükközése motiválta a hirtelen változtatást, ám vannak, akik biztosra veszik, a Ferrari is köztük van.

Az is fölvetődött, vajon miért csak Vettel kormányára került föl a titokzatos fül, és Kimi Räikkönen miért nem használja. Ennek kapcsán nem árt azonban megjegyezni, hogy a két versenyző már 2017 nagy részében is eltérő kormánymegoldást használt: míg Vettel egy finomabb mozgást lehetővé tevő kuplungfüllel próbált javítani a rajtjain, csapattársa inkább kitartott a korábbi megoldásnál, mert jobbnak érezte azt. A német aztán a szingapúri rajtbaleset után visszatért a räikköneni útra.

Ami a kíváncsi médiával való játszadozást illeti, Vettel még megjegyezte, a fülnek mindenképpen „óriási” jelentősége lehet. „Máskülönben nem tettük volna föl. De most nekem is utána kell járnom, mi lehet az…” – viccelődött.