A frászt hozta magára Vettel

Önmagára ijesztett rá Sebastian Vettel a Q3-as utolsó körében a túlzott „mohóságával”. Végül meglepődött, hogy mégis övé lett a pole.

Sorozatban harmadszor indulhat Sebastian Vettel az első rajtkockából – de Bakuban most először. A pénteki edzéseit egy 10. és egy 11. hellyel záró német szombatra nagyot javított teljesítményén, a harmadik edzésen már mindenkinél gyorsabb volt, és végül a kvalifikációt is a maga javára döntött el. Igaz, ez utóbbi nem csak rajta múlt.


Vettel a Q3-ban elsőre erős kört autózott, amellyel magabiztos előnnyel foglalta el az ideiglenes pole-t. Csakhogy úgy érezte, még ennél is több van benne, és nagy igyekezetére majdnem ráfázott. Második körében már a 3. kanyarban elkövetett egy hibát, miközben előtte Kimi Räikkönen lila első két szektort autózott. A finnek szinte már csak be kellett volna hoznia az autóját a célba, ám mivel a hosszú célegyenes előtt ő is rontott, végül Vettelé maradt a pole.


Mint elárulta, a bajnoki éllovas alaposan megijedt a hibája után. „A Q3-as első körömmel nagyon elégedett voltam. De egy kicsi még maradt a középső szektorban, a hatos és a tizenegyes kanyarban, ahol túl mohó voltam, és szélesebbre futottam, mint kellett volna. De a kör többi része igazán jól sikerült. Remek volt a kigyorsításom az utolsó kanyarban, és ez ma hihetetlenül nehéz volt a szél miatt mindannyiunk számára. Nagyon elégedett voltam azzal, ahogyan összeraktam a kört” – nyilatkozta sikere után.


A kisebb hibák aztán egy nagyobba hajszolták. „A második körömnél tudtam, hogy egy kicsit több is van még bennem az említett helyeken, és az autóm egyből remekül működött. De kicsit túlizgultam a dolgot, a hármas kanyarban később próbáltam fékezni – csak egy kicsivel, mint az előző körben.”


Vettel gumija a blokkolás miatt kockássá vált, ami után már érezte, ebből nem lesz javítás, így fel is adta. „Amikor átmentem a buckákon, blokkolt az eleje, onnantól a bal első már kockás volt. Akkor csalódott voltam, mert elpuskáztam a lehetőségemet a javításra, és nem tudtam, hogy a többiek mit csinálnak körülöttem. Miután megszakítottam a kört, és bementem, azt mondták, enyém a pole. Nagyon-nagyon boldog voltam. A csapat remekül dolgozott, az éjszaka folyamán megint jó irányba változtattak az autón, így még többet tudtunk kihozni belőle.”

Megkérdezték tőle, mi változott péntek óta. „Nem bíztam igazán az autómban, de a pályában sem, mivel ezen a helyszínen nem mehetsz olyan keményen, mint szeretnél, amikor nincs meg a megfelelő érzés. Tegnap optimista voltam, és ma sikerült is visszanyernem az önbizalmam. Az autóm folyamatosan fejlődött, és a pálya is egyre jobban felgumizódott” – mondta javulásáról.


Ami a versenyt illeti, Vettel az élről, de a két Mercedesszel a háta mögött várja a rajtot, a hűvösebb és szelesebb idő miatt pedig nem veheti biztosra, hogy az erőviszonyok megmaradnak ugyanilyennek. „Intenzív verseny lesz, bármi megtörténhet. A biztonsági autós fázisokra is van esély, de a legfontosabb, hogy a Ferrari remekül működött ezen a délutánon, és ezzel a legjobb helyzetből várjuk a holnapot. Pénteken még nem volt meg az önbizalom, azóta megtaláltam, és megvan a pole – ennél nem is lehetünk boldogabbak” – állapította meg elégedetten.