Vettel nem fél a Mercedes új motorjától


A franciaországi esélyeiket és a Barcelonában gondot okozó gumikat illetően Sebastian Vettelben van némi bizonytalanság, ám azt nem hiszi, hogy a Mercedes új motorja bevetésével csodára lesz képes.

Két hete Kanadában több baki és probléma hátráltatta a Mercedes csapatát, és ezekért súlyos árat fizettek. A Ferrari és Sebastian Vettel fölényes győzelmet aratott, és a német ezzel visszavette a vezetést a bajnokságban Lewis Hamiltontól. Toto Wolffék meg is kongatták a vészharangot, mivel úgy érzik, a Scuderia csomagja egyszerűen jobb az övéknél, ráadásul az is mélyütés volt számukra, hogy vereségüket részben az eddigi nagy erősségüknek számító motornak köszönhették.




A Ferrarival ellentétben a csillagosok nem tudták bevetni Montrealban a második idei erőforrásukat, Franciaországban viszont a tervek szerint már megteszik. Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy pénteken azt használják, aztán a folytatásról a nyert információk alapján döntenek.


Sebastian Vettel nem tart attól, hogy ez éles fordulatot hozhat kettejük küzdelmében. „Ha megnézzük az erőforrásokat, mi sem vetettünk be akkora újításokat, és még ha meg is tettük volna, akkor sem könnyű óriási előrelépést tenni. Meglepődnék, ha az új motorjuknak olyan nagy hatása lenne” – nyilatkozta a bajnoki éllovas. „Sok mindentől függ. Nem nyilatkozhatok helyettük, és fogalmam sincs, hogy mekkora a fejlesztésük, vagy hogy mekkora lehet. Ha nagy teljesítményjavulást hoz, akkor talán lehet változás, de ha nem, nem hiszem, hogy nagy különbséget fog jelenteni.”

Arra is van esély, hogy a Mercedesnek újra a régi verzióhoz kell visszanyúlnia, ám ez sem egyértelműen előny vagy hátrány számukra. Egyfelől a Ferrari nyilvánvalóan lépéselőnybe került Kanadában azzal, hogy frissebb és erősebb motorral versenyezhetett, másfelől viszont a szezon végén nekik hamarabb kell cserélniük, és ez már inkább a Mercedesnek kedvezne.

A további késlekedés kapcsán Vettel elmondta: „Nem tudom, hogy ez igaz-e, de nem is számít, mivel mennek, mindenképpen erősek. Egyes pályák kicsit jobban fekszenek nekünk, mint mások. Barcelonában például még akkor is olyan nagy lenne az előnyük, mint volt, ha sok lóerőt és leszorítóerőt találnánk. Nem gondolnám, hogy minden csak az autón vagy a motoron múlna, szerintem számos dolog kombinációján. Ott nagyszerű hétvégét futottak, mindenki lemaradt tőlük, más hétvégéken meg fordítva volt. Meglátjuk, ez a hétvége és a következő hogyan alakul.”

A Paul Ricard-versenypálya ráadásul még ismeretlen terep is lesz a mezőny számára. Bár pár gumitesztet hajtottak végre rajta az elmúlt években, a csapatoknak és a versenyzőknek sincs túl sok tapasztalatuk az átalakított, felújított helyszínről. További bizonytalansági tényezőt jelent, hogy a sima (és egyébként nagyon töredezett) aszfalt miatt a Pirelli ugyanúgy a 0,4 milliméterrel vékonyabb gumijait szállította oda, mint Barcelonába. Az pedig a Ferrarinak akkor nemigen ízlett.

„Barcelona után voltak kérdéseink, de az azt követő teszteken már válaszokat is találtunk. Emiatt nyugodt vagyok. A gumik emellett mindenkinek adottak, tehát a feladatunk is ugyanaz” – mondta a módosított abroncsokról.

Voltam már ezen a pályán pár éve, amikor a rövid verzióján Monacóra készültünk. Aztán két évvel ezelőtt a Pirelli gumitesztjén vettem részt, de az sem a mostani vonalvezetés volt, ráadásul vizes volt az aszfalt. Nem egyszerű eligazodni itt, elég sok pályaszakasz tűnik hasonlónak.

„Ha az összképet nézzük, volt hét versenyünk, nyertünk belőle hármat, ami nem rossz mérleg. A legtöbb futamon versenyképesek voltunk, ami magabiztossá tesz minket a következő versenyekre. Szerintem az természetes, hogy egyes helyszíneken jobb vagy, mint másokon. Ami az itteni pályát illeti, fogalmam sincs, mire számítsak. Az aszfaltja új, a pálya is új számunkra, és biztosan többen fejlesztéseket is hoznak a következő hetekben. Szerintem hasonló trendeket fogunk tapasztalni, mint a legutóbbi futamokon, amelyeken versenyben voltunk” – jósolta.