Vettel: Kimi talán lehet favorit, én így nem


Sebastian Vettel elismeri, a pénteki formája alapján esélye sincs a kanadai győzelemre, ugyanakkor nagy előrelépést remél a szombattól. 

A délelőttöt is negyedikként záró Vettel autóját hosszasan szerelték a garázsban, még első mért körei után is vissza kellett térnie némi korrekcióra. De mi történt pontosan? Elsőként az vetődött fel, hogy talán az új erőforrásával adódott gond. „Ami a motort illeti, minden a tervek szerint alakult” – tette egyértelművé a német. Miután a szerelők a padlólemezét is leszerelték, és az első felfüggesztésével is babráltak, megkérdezték, a beállításokon változtattak-e, ám konkrét válasszal nem szolgált. „Délelőtt egyszerűen késésben voltunk, és emiatt egy kicsit minden tovább tartott. A piros zászló sem segített, de mindent egybevetve rendben volt. Talán hiányzik pár kör, de szerintem fogunk tudni javulni.”





A hírek szerint az autó második edzést megelőzően megkezdett átalakítása húzódhatott el, ezért az időveszteség. Tudósítók szerint a csapat az edzés elején már másfél órája pepecselt a versenygéppel, melyre új aerodinamikai elemek is kerültek.

A kevés kör miatt Vettel egyelőre kicsit sem magabiztos – annak ellenére sem, hogy a pálya szélén figyelő Martin Brundle a délutáni gyakorláson megállapította: egyedül ő és Max Verstappen mer igazán közel kerülni a Bajnokok Falához az utolsó sikánnál. „Délelőtt a pálya nagyon csúszós volt, ezért eltartott egy ideig, mire elkaptam a ritmust. A piros zászlók miatt mindenki veszített időt. Az autó még nem olyan, amilyennek szeretném, még nem értük el a célunkat, nem vagyok elégedett vele. Az egyensúlya nincs rendben. És még a ritmust sem tudtam elkapni, a köröm sem sikerült igazán jól” – sorolta a gondokat Vettel.

A négyszeres világbajnok ennélfogva pillanatnyilag a kilátásait sem látja annyira rózsásnak. „Ma nem mi vagyunk a favoritok, de Kimi azért közelebb volt egy körön. Talán ő lehet favorit, én ma nem voltam az” – ismerte el. Hozzátette azért, ez még reményei szerint változni fog. „Csak némi időre van szükségünk ahhoz, hogy átlássuk a teljes képet. Ha viszont minden összeáll, a motorral együtt nagy ugrásra lehetünk képesek.”