Igazat adott Vettelnek az FIA


Sebastian Vettel idén több ízben bírálta a virtuális biztonsági autó intézményét – a kezdetben tiltakozó versenyigazgató most az egyik kérdésben igazat adott neki.

„Fogalmam sincs, miről beszélt” – reagált Charlie Whiting Sebastian Vettel barcelonai versenyt követően tett megállapítására, miszerint a versenyzők képesek kijátszani a gyenge virtuális biztonsági autós rendszert, és előnyre tesznek szert alatta. A Ferrari versenyzője állította, a mezőnyben mindenki tisztában van a szisztéma hibáival, melyek eredményeképpen extrém versenyíveket választva az előírt deltaidő betartásával is némi időt nyerhetnek.



A versenyigazgató azóta részletesebben is elbeszélgethetett Vettellel, mivel Kanadában elismerte, nem csak egy ok nélküli siránkozásról volt szó, tulajdonképpen a németnek van igaza. „Igen, azóta már megértettem” – látta be Whiting, elárulva, azon kalkulációnak van egy gyenge pontja, amely alapján meghatározzák a minimális köridőt, mely fölött a versenyzőknek legalább egyszer tartózkodniuk kell a pálya minden egyes miniszektorában. „A számításokat a rendszer ötven méterenként végzi el, és ezek a célvonaltól mért távolságon alapulnak. Ha tehát valaki csökkenteni képes ezt a távolságot, minimális időt nyer.”

Számszerűsített is: körönként 0,150 másodpercet lehet faragni a Vettel által „nevetségesnek” titulált ívválasztással. Bár ez három körös VSC-fázis esetén is csak fél másodpercet jelent, tekintve, hogy ennél kisebb különbségek is döntöttek már például egy boxutcai elévágási kísérlet sikerességéről, az FIA nem veszi félvállról a dolgot. „A Forma–1-ben már ennek is van értéke. Korrigálhatjuk a dolgot, és tehetünk a trükközés ellen” – vetítette előre Whiting.