Silverstone-ban debütál az új kemény gumi-Hard tyres to debut at British Grand Prix

A Brit Nagydíjon debütál a 2018-as kemény keverékű gumi – a Pirelli ismertette a silverstone-i gumiválasztását.

Miközben a bajnokságból még csak 4 futam ment le, a Pirelli a gumiválasztás terén a szabályoknak köszönhetően már a szezon felénél jár. Eddig tíz verseny keverékeit ismertették, ám a mostani az első alkalom, hogy a kemény típust is megjelölték. A kék oldalfalú papucsokat a július 6-a 8-a között rendezendő silverstone-i Brit Nagydíjon vetik be először 2018-ban (és a tavalyi Spanyol Nagydíj óta is először), melléjük pedig a közepes és a lágy típust választotta a gyártó.

A keverékekből a legpuhább változatból egy szett megtartása kötelező lesz az időmérő Q3-as szakaszára, míg a versenyen mindenkinek kell rendelkeznie egy szett kemény és közepes gumival.

Tekintve, hogy a Pirelli 2018-ban nagyjából egy fokozattal puhábbá tette abroncsait, a silverstone-i gumiválasztás tulajdonképpen megegyezik a 2017-essel, amikor a közepes, a lágy és a szuperlágy keverékek álltak a mezőny rendelkezésére. A versenyzők többsége akkor nemigen használta a közepes változatot, sőt az akkori keményről még a Pirelli is lemondott azok után, hogy Spanyolországban megállapították, túl kemény ahhoz, hogy egyáltalán használni lehessen.

Az év többi versenyéhez képest Silverstone-ban lesz egy változás a gumik terén: a Pirelli a pálya újraaszfaltozása miatt a többi pályán használtnál vékonyabb kopóréteggel látja el abroncsait, hogy ezzel vegye elejét a már a téli teszteken gondot okozó hólyagosodásnak. Ugyanilyen speciális, vékonyabb futófelületű gumikat vetnek majd be a Spanyol Nagydíjon, valamint a brit hétvégét kettővel megelőző Francia Nagydíjon is.


A Pirelli 2018-as gumiválasztásai:

Spanyolország: közepes, lágy, szuperlágy
Monaco: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
Kanada: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
Franciaország: lágy, szuperlágy, ultralágy
Ausztria: lágy, szuperlágy, ultralágy
Nagy-Britannia: kemény, közepes, lágy

Translate:

Pirelli have chosen the new hard tyres for the first time this season at the British Grand Prix.

The tyre manufacturer have only used the white-striped medium tyres as the slowest tyre thus far, but the blue-marked compound will be on show at Silverstone alongside the mediums and the softs.

Silverstone is also one of the three circuits where Pirelli will bring specialised tyres with less tread due to recent track resurfacing.

Mercedes were the first to request the change after experiencing tyre issues in pre-season testing at the Circuit de Catalunya, which is also another track where the special tyres will be introduced.

The final exception to the usual tyre treads is the Paul Ricard circuit, home of the French Grand Prix.

The super-hard tyres now remain as the only compound not to be nominated by Pirelli this season