Vettel elismeri, most ő volt a hiba a Ferrari gépezetében

A látszat csal – figyelmeztet Sebastian Vettel. idei leggyengébb péntekje után. Az önkritikus német elismeri, a bakui nyitónapon benne volt a hiba, nem a Ferrariban.

Sebastian Vettel idén eddig egyetlen pénteken sem villogott igazán, mindössze egy alkalommal, a bahreini második szabadedzésen került a legjobb háromba, átlagos helyezése pedig 4,33 volt az első három nagydíj nyitónapjain. Ha csak a puszta eredményeket tekintjük, Bakuban még eddigi önmagát is alulmúlta, és leggyengébb péntekjét produkálta. Az első tréningen csak a 10., a másodikon pedig a 11. pozíciót szerezte meg, utóbb ráadásul jó 1,3 másodperccel elmaradt csapattársa, Kimi Räikkönen legjobb eredményétől.

Ezek után az első kérdés, amit föltettek neki, arra vonatkozott, mennyire nehéz összerakni az azerbajdzsáni utcai pályán egy gyorskört. „Nos, nekem nem sikerült, szóval muszáj nagyon nehéznek lennie…” – felelte nevetve. „Nem, tényleg mehetett volna jobban egy körön. Így sikerült, ez benne van, de még csak péntek van, és biztos vagyok benne, hogy ennél jobban is fog még menni.”

Ami a körök összerakását illeti, a második edzésen Räikkönen 2. ideje azt mutatta, a Ferrariban jóval több volt annál, mint amit Vettel kihozott belőle. A német már a szuperlágy gumin sem villogott, aztán az ultralágyon még kevesebbre jutott. Leggyorsabbnak induló körében a középső szektorban elfékezte magát, és a bukótérbe csúszott, így félbe kellett szakítania azt. De nem ez volt az egyetlen hibája, és úgy tűnt, mintha a gumik előkészítésével bajlódna. Ő azt azonban cáfolta, hogy a felmelegítés problémát jelentene. „Nem, idén nem olyan rossz a helyzet.”

A négyszeres bajnok hangsúlyozta: „Az eredmény csalóka. A leggyorsabb köröm nem sikerült tökéletesen, és emiatt csúsztam ennyire hátra. Háromszor voltam a bukótérben. Nem egyszerű itt, és az apró hibák sokba kerülnek. Ez csakis rajtam múlt. Nehéz pályáról van szó, de mindenki számára nehéz, és én a jelek szerint többet küszködtem a többieknél.”

„Az eredményekre nem szabad sokat adni, még csak péntek van, és ma a lényeg a ritmus elkapása volt. Talán több gondom volt ezzel másoknál, de nem aggódom, mert tudom, hogy az autónk jó, és ezt szombaton bizonyítani is fogjuk. A nagy hátrány Vettel hibája, Kimi bizonyította, hogy a kocsi rendben van” – gyakorolt önkritikát.

Räikkönen eredménye mellett a saját hosszú etapja is bizakodóvá teszi Vettelt, aki tele tankkal már jobban boldogult, stabilabb teljesítményre volt képes. „A végén már jól átláttam a helyzetet, és holnapra biztosan javulni fogunk. Egy kicsit nehéz elkapni a ritmust. Én az első edzésen és a második elején nem találtam, nem tudtam felgyorsulni, de a hosszú etapommal már elégedett voltam a végén, az rendben volt.”

„Bakuban a megszokottnál kicsit több kör kell ahhoz, hogy formába lendülj, de amúgy elöl kell lennünk. A Red Bull jó benyomást tett, Kimi pedig azért volt annyival gyorsabb, mert jól sikerült a gyorsköre, míg nekem nem. Az autó egyensúlya az első edzésen nem volt jó, délután viszont már elégedettebb voltam, és egyre jobban bíztam a kocsiban.”

Ha az első három hétvégéjét nézzük, Vettelnek valóban nincs miért aggódnia. Gyengébb péntekjeit eddig rendre látványos formajavulás követte szombaton, melynek a legutóbbi két időmérőn két pole pozíció lett az eredménye.