Ismét az elérhető leglágyabb, vagyis az ultralágy keverék volt a legnépszerűbb a csapatok körében – derült ki az Osztrák Nagydíj gumikiosztásából. A Pirelli listájából az is kiolvasható, hogy a Ferrari némileg agresszívebb stratégiával készül, mint az ellenfelei.
Egy héttel a Francia Nagydíj után Ausztriában folytatódik majd a világbajnoki küzdelem, ahová a Forma–1 hivatalos gumiszállítója a sárga jelölésű lágy, a piros oldalfalú szuperlágy és a lila csíkozású ultralágy abroncsokat viszi, a csapatok tehát ezek közül válogathatták össze szettjeiket.
A Ferrari versenyzői, vagyis Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen egy garnitúrával többet használhat majd a leglágyabbakból, mint az élmezőny másik két istállójának (a Mercedesnek és a Red Bullnak) a pilótái, akik nyolc-nyolc szettből gazdálkodhatnak majd, míg a vörösök kilenc-kilencből. Ami a másik két keveréket illeti, az olasz csapat fölosztotta pilótái taktikáját.
Vettel két lágy szettet és két szuperlágy szettet kap majd, míg Räikkönen csupán egyet a sárga abroncsokból, míg hármat a pirosakból. A Mercedes egyébként ugyanezt az utat választotta: náluk Valtteri Bottasnak lesz több szuperlágy, Lewis Hamiltonnak pedig több lágy garnitúrája.
A legagresszívebb stratégiát a Williams és a Renault választotta, ők ugyanis a maximális, 10 szettet kérték az ultrákból. A szuperlágyakból a Haas francia versenyzője, Romain Grosjean „raktározott be” legjobban: ő öt garnitúrát használhat majd. A lágyakból pedig a McLaren két pilótája, valamint a Sauber újonca, Charles Leclerc – mindhárman három-három szetett „rendeltek”.
Ami a szettek „felhasználását” illeti, a jelenlegi szabályok értelében az időmérő utolsó szakaszára félre kell tenni egy szettet a leglágyabb keverékből; ez az osztrák helyszínen az ultralágy lesz. Ahogyan azt már megszokhattuk, a versenyen a két keményebb típus egyikét lesz kötelező használni.